Šolsko leto smo začeli s prijetnimi spomini na poletje in še vedno topli dnevi so nas nežno popeljali v jesenski čas. Projekt Umetnina meseca je odprl novo sezono z izjemno toplo abstraktno sliko, ki nam je pomagala obujati poletne spomine in nas je spodbudila k razmišljanju, kaj vse lahko vidimo na njej. Umetnina je nastala pod čopičem slikarja Marka Rothka, ki je nekoč dejal: »Slika ni posnetek doživetja, temveč je doživetje samo.«
Slika predstavlja barvne ploskve, v katerih nekateri vidijo horizont v puščavi, drugi fotelj ali hamburger.
Rothko je z uporabo abstraktnih sredstev (barvnih ploskev) skušal iz gledalcev izvabiti čustva. Želel je, da bi imela slika takšno moč, kot so jo imele umetnine v času romantičnega krajinskega slikarstva ali kot jo ima krščansko oltarno okrasje. Ustvaril je veliko umetniških del na ogromnih platnih, za katera je upal, da bodo spodbudila gledalce, da se potopijo vanje.
Naša skupna reprodukcija je k delu najprej pritegnila petošolko Hano in drugošolko Ulo. Hana je preudarno namešala ravno pravšnji odtenek oranžne barve, s katero sta skupaj z Ulo prebarvali ozadje. Šestošolka Nina in petošolka Neža sta nato preučili oblike drugih barvnih ploskev in jih obarvali z voščenkami. Strinjali sta se, da bi uporaba voščenk pri dvometrskem originalu pošteno izčrpala umetnika. Za našo manjšo sliko pa je bila ta tehnika ustrezna. Z močnimi potezami in natančnim nanosom sta se dobro približali izhodiščni sliki.
S posebnim pristopom iskanja asociacij sta učenki Neža in Nina pod mentorstvom učiteljice Manje Žugman spesnili tudi dve poletni štirivrstičnici.
Poletje
Poleti šolsko torbo pospravim
in na morje se odpravim.
Neža si obuje natikače
in z njimi v morje skače.
Neža, 5. razred
Poletje
Poleti šolsko torbo pospravim
in na morje se odpravim.
V morju zelo rada plavam
in ribice zabavam.
Nina, 6. razred
Če vaši spomini na letošnje poletje še niso zbledeli, jih lahko tudi vi naslikate z barvnimi ploskvami ali pa zapišete v verzih z rimami. Tako ne bodo utonili v pozabo.
Tina Žvab
september 2019